Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Det här rummet är härligt, eftersom det bjuder på så många spännande vinklar! Snedtak, 3 stora fönster i 2 olika väderstreck, en rymlig lekyta mitt på golvet och en luftig takhöjd på ca 3,5 m på högsta stället.

Två små flickor som ska dela rum, idag 3 respektive 1 år gamla.

Jag inser att rummet kommer att förvandlas i olika stilar genom åren som kommer och rosa är väl en färg som förr eller senare kommer att dominera.
Men just nu tog jag därför chansen att välja en turkos färg som bas. Det blev tapet på kortsidan och målade väggar för övrigt.

Det blev en underbar tapet med små vita prickar och rosenkvistar på en turkos bas som styrde valet av själva nyansen av turkost på sidoväggen.  Tak, fönsterkarmar, golv och övriga väggar fick behålla sin vita färg.

Receptet för det här rummet är en mix av min livliga fantasi, en smula udda detaljer, en bestämd färgskala (turkos, röd, rosa o lite grönt), pimpade arvegods+ loppisfynd och några nyinköpta prylar valda med omsorg.

Rummet är en söt prinsessbakelse man blir glad av… liten som stor!

Bilder på hur rummet såg ut innan jag förverkligade idéerna,  finns publicerade här!

Katten har fått fina kläder sydda av kära grannen CatrinEmmas lilla gosekatt har fått personligt designade minikläder från fina Cathrin!