Etiketter

, , , , , , , , , , ,

Hösten är en av de årstider som erbjuder mig mest färginspiration ute i naturen.

Efter flytten från stan ut till skärgården har vi kommit inpå naturen ordentligt.
Dels omges själva huset av berg och skog, men utöver tystnaden och det totala lugnet, upplever jag en skarp kontrast till storstadspulsens ljud och tempo.

Det är inte alls ovanligt att möta en mäktig älg på tomten, skymta en yvig rävsvans eller skåda en tanig trana. Här finner jag en annan typ av inspiration än den jag suger i mig vid resor eller när jag strosar runt på stan.

Färgerna är lysande, formerna makalösa och man blir medveten och faschinerad i nuet.

Med min favoritpryl systemkameran går jag loss på allt som lockar ögat, det finns inga begränsningar.
Ett foto av en miljö i naturen kan enkelt fungera som en färgpalett som styr inredningen i ett rum till exempel.

Alternativt kan man förstora upp motivet, rama in det eller beställa  det som en canvastavla och låta konstverket bli ett vackert inslag som dekoration i ett barnrum!

