Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jag är löjligt förtjust i bilder…

Hittar jag motiv som tilltalar mig blir jag kär direkt!  Jag vet inte vad som är specifikt för just dessa motiv, det bara känns i magen…omedelbart.

Oftast föredrar jag fotografier, eftersom det ligger mig så varmt om hjärtat för övrigt. Men även andra tekniker som målade, tryckta, tecknade, ristade mm motiv kan locka mitt intresse skarpt.

Har man väl hittat en bild som man vill exponera, är nästa steg ramen.  Även vikten av ramar har jag omnämnt i tidigare inlägg och jag får aldrig nog!

Det finns så mycket möjligheter, idéer och sätt att göra det på.

Här mixas material som tex en pappersklädd träram med en gammal ram i silver, en blommig ram fyndad i Köpenhamn, en söt namntavla från StudioNele, några fotografier på mina kära, en liten akvarell och ett rådjursmönstrat papper från Panduro,  en Bambibild i hologram, en liten ärvd ikon i trä och en underbar broderad, rockig tygskylt från Rice.

Jag har fotat några av mina senaste tillskott i samlingen kära tavlor. Jag bjuder dig på en liten färginjektion som kontrast till höstens mörker!

Jag gillar kontrasterna, blir glad, inspirerad och barnen har redan utsett sina  favoriter!

