Etiketter

, , , , , ,

Jag har inte själv vuxit upp med fåglar i bur, men har några speciella barndomsminnen från vänner som haft det!

På låtsas däremot omger jag mig gärna med små fågelholkar och fågelburar som underbara blickfång.

Vissa fågelburar är  så vackra i sig och kan även fungegra som något annat än att just små hem för pippifåglar. Förslag är tex som ”kruka” för en installation av fina blommor. Eller bara som den är för att den är rogivande att vila ögonen på!

I barnrum fungerar de färgglada varianterna underbart, de är garanterat underhållsfria och dekorativa.

Min bror planerar att snart skaffa sig några riktiga små fåglar! Då ska jag ta med mig småtjejerna för att tillsammans dela det lilla äventyret, när de små fåglarna flyttar in i sitt nya lilla hem. Det blir spännande och jag återkommer med en rapport med bilder när det väl blir av!

