Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Det är lustigt det där med leksaker…vad man själv som vuxen blir förtjust i kontra vad barn själva väljer och verkligen leker med.

Barnens uppmärksamhet dras oftast till helt andra saker än de man själv står och sneglar på i en leksaksbutik.

Personligen är jag till exempel löjligt förtjust i det danska märket Mailegs kaniner. Men mina små tjejer är mer intresserade av Barbapapa.  Inget fel med det, även jag tycker att Barbapapas mjuka former och glada färger är underbara. Det jag vill poängtera är kontrasterna. Mitt blickfång i en butik hamnar på en prickig speldosa, medan barnen faschinerat skruvar på en plastig kassaapparat med många knappar.

Här har jag samlat ihop några prylar mina tjejer verkligen leker med, de nöts och används på alla möjliga sätt! De här prylarna riskerar inte att samla damm på en hög hylla, det är snarare en ständig fajt om vem som hade den först…

