Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Redan 1:a advent… tiden svischar fram!

Igår pulsade jag ut i snön till förrådet och grävde fram ett par adventsstjärnor och tjejernas egna lilla, knallrosa julgran.

Jag tycker fortfarande att det är tufft med den här årstidens mörker, men snön bidrar till att det upplevs lite ljusare och alla små lyktor, ljusstakar och stjärnor i olika fönster skapar en mysig stämning!

Personligen har jag valt vita enkla pappersstjärnor sen jag flyttade hemifrån, men i barnens rum har jag gjort ett undantag och satsat på en stjärna i färg.

Även julgranen kommer att förbli ganska stilren och nu när barnen har fått en egen liten gran i sitt rum, kan deras gran gärna få flippa ut totalt.  Kitschigt och fullkomligt underbart galet!

Jag fyndade den förra året på Plantagen för 100kr!

Mitt liv har givetvis påverkats enormt av barnens närvaro och deras glädje för färg har även smittat av sig på mig. Från att ha gillat ”less is more” har jag börjat nosa på ”more is more” ur ett positivt perspektiv. Färgerna gör mig glad och de formar en personligare stil!

