Etiketter

, , , , , , ,

Jag har länge eftersträvat enfärgade ytor interiört, eftersom jag känner att det gett mig en lugn bas för mina sinnen att slappna av på. Min fantasi däremot sprudlar av mönster, färger, konstellationer som snurrar runt i ett virr varr.

Just nu är jag däremot inne i en fas där jag börjar ta in lite mer mönster i min vardag, utöver de färgsprakande och gärna mönsterfyllda barnmiljöerna jag fantiserar fram.

Tänk att skapa mönster/motiv på heltid… Det låter extremt spännande och otroligt kreativt. Allt från mönster på papper, tyger & tapeter. Det måste vara hur fantastiskt som helst!

PRICKAR är ett av mina absoluta favoritformer.

Det finns inga begränsningar på hur de kan framställas i både storlek och färgkombinationer, ensamma som monotont mönster eller som bakgrund för ett annat motiv.

Prickar…det är något med dem som gör mig glad och jag älskar att ha dem runt omkring mig på olika sätt.

Vilket är DITT favoritmönster?

