Etiketter

, , , , , , , , , ,

En butik i min smak.

Ofta går jag hit bara för att insupa en dos inspiration. Alla färger, fantastiska mönster och underbara föremål ger mig energi och massor av idéer.

Mina två favoritprylar är dels förvaringskorgarna i säv som finns i olika storlekar och färgkombinationer, samt de underbara mjukisdjuren i härliga mönster.

Afroart har även ett  fantastiskt sortiment av textilier, inredningsdetaljer och roliga accessoarer för hemmet.

Att hitta annorlunda inredningsdetaljer för att utsmycka ett barnrum är rena rama lyckoruset!

Afroart samarbetar med lokala hantverkare från Afrika, Asien och Latinamerika, där de bidrar till att skapa nya arbetstillfällen i regioner där hantverk idag är den viktigaste inkomstkällan.  De importerar direkt från hantverkare eller via rättvisehandelsorganisationer vilket känns uppmuntrande!

Jag citerar Afroart med: To create is to live/ Att skapa är att leva

