Etiketter

, , , , , ,

Åh mamma! Vad är det här för vackert? -Olivia 3½

Hon syftar på den lilla pappersvikta ängladekorationen jag placerat i hennes fönster.

Fantasin triggas och direkt har änglarna fått namn och röster, andra figurer tillkommer och leken är i full gång.

Många idéer vill jag gärna först testa i flickornas rum. Nu finns det visserligen ett gäng detaljer att fästa blicken vid, men det härliga med Olivia är att hon alltid upptäcker när jag tillför en ny liten detalj.

Vi delar helt klart ett intresse för små detaljer, vilket är fantastiskt kul!

Änglar ger mig en slags känsla av trygghet.

Som barn läste mamma aftonbön vid min säng och bilden sitter fortfarande kvar i huvudet: ”Det går en ängel runt vårt hus…”

Ett par skyddsänglar i någon slags skepnad finns det säkert … kanske förklarar de livets små mirakel?

Ovanför sängen hade jag en ärvd, gammal skyddsängel i gips som numera hänger i barnrummet."Ängeln" är även namnet på den käraste docka jag lekte med som barn, vilken även den är ett arvegods efter min mamma.

När Emma föddes fick hon en mjukisfigur från en kollega i present!

Den var kul då, men nu känns den fullkomligt klockren! Den heter AngelDevil (Nici), vilket tidvis passar ganska bra in på bägge tjejernas humör.

Figurens frisyr är pricken över i, fantastiskt galen! Det komiska är att frisyren är identisk med den som faktiskt även ramar in Emmas söta lilla nuna. Love it!

