Det här är visserligen inte en vägg i ett barnrum, utan bilder på hur en vägg i vår egen hall numera ser ut.

Men det är helt klart en idé man lätt skulle kunna använda i ett barnrum!

Jag har ett projekt på gång & exempel på det kommer så småningom.

Jag är svag för vita och grå nyanser i hemmets olika vrår, med undantag för färgexplosioner i barnrum såklart.

Kulören är en duvblå/grå nyans som jag föll pladask för.

Jag målade bara en vägg i hallen i denna färg – 2 lager – och färgen som blev över rollade jag på alla tavelramarna.

Kanterna på ramarnas insidor målades med pensel i en knallrosa och lila nyans, vilket skapar en fin kontrast.

Det jag ville åstadkomma var att de grå ramarna liksom skulle smälta in i väggen, vilket jag tycker har åstadkommits.

Jag gillar effekten!

Vissa ramar som trillat i golvet ett par gånger klädde jag istället in i mönstrade papper. Även dessa tycker jag smälter in bra i hela installationen!

Alla fotografier har jag framkallat i en sepiaton, vilket jag tycker ger ett varmare intryck.

Det här blev ett kul projekt och jag blir glad varje gång jag går förbi väggen o ser mina nära och kära.

Bilderna nedan visar hur väggen såg ut FÖRE pimpningen. Vit vägg och svarta ramar.

