Dagens inlägg kan bara handla om ett ämne: Min Älskade Lilla Mimmi.
Min kära mormors hjärta slutade igår att slå sina rytmiska slag.

Jag vet att det är en väg vi alla ska vandra, men när man väl står inför ögonblicket är det otroligt tufft att acceptera iallafall. Mina ögonlock bränner och verkligheten har väl kanske inte riktigt sjunkit in ännu.

Nu vill jag minnas alla härliga stunder vi fick tillsammans!

♥ Framförallt de underbara somrarna vi spenderade i Finland! Sommarhemmets glansdagar med smarriga måltider uppdukade i trädgården under de många knotiga äppelträden.

♥ Alla fantastiska & konstnärliga Collage hon knopade ihop och hennes vackra skrivstil!

♥ När vi rullade väskan bort till affären för att handla mat och pratade med alla som passerade (mer eller mindre).

♥ Hur hon regerade i korsord.

♥ Stenkollen på namnsdagar och jämna födelsedagar.

♥ Hennes känsla för att matcha kläder och accessoarer.

♥ Ironin som var ovanlig för generationen.

 

Ovanför hennes säng hade hon ett litet inramat tidningsurklipp:

”Upp som en sol och ner som en pannkaka…”

Mimmi – Du finns i mitt hjärta för alltid


