Etiketter

, , , , , ,

Jag blev alldeles yr av lycka när jag under kvällen besökte ABC Carpet & Home.

En inspirationskälla som heter duga. Knäna var en aning darriga när jag gick ut ur butiken och min fantasi fick en ordentlig dos näring. Vilket ställe. Priserna var dessvärre också därefter…men lite ögongodis kostar ingenting!

Oavsett om man föredrar en klassisk eller en modern stil, har en bohemisk eller stilren smak…så tror jag att denna butik kan erbjuda någon pryl som kan falla de flesta i smaken. Butiken på Manhattan har funnits sedan 1897 (!) och lokalerna är fantastiska. Entréplanets enorma takhöjd och rymd är otroligt mäktigt.

Den öppna planlösningen med dess snygga antika pelare ger mig först ett lite rörigt intryck, men när jag bestämmer mig för var jag ska börja min lilla rutt, hittar jag de mest underbara små kreativa installationer som följer olika färgteman. En sann fröjd för ögat.

Avdelningen för barnrum är rena rama himmelriket…iallafall för mig som har det som ett passionerat intresse!

Här blir HA-begäret galet stort, men det känns en smula omotiverat att betala tex 4995:- för en liten takmobil i form av en fågelbur i tyg. Men det råder ingen tvekan om saken att det uppenbarligen finns en marknad för dessa lyxiga barnrumsdetaljer och jag drömmer mig bort en stund. Igen.

Om du är inredningsintresserad och besöker New York, så är denna butik ett måste.

Om inte för shopping, så åtminstone för inspiration!

