Det här bedårande lilla kittet är både pyssligt och tjusigt !

Det enda redskapet du behöver är en sax och resten sköter fantasin.

Pysselkittet kommer i set om 10 guldramar i lite hårdare kvalitet, typ kartong och de tillhörande motiven är ark i form av klistermärken, som man klipper ut och valfritt placerar ut på rambilderna.

Motiven föreställer klippdockor (där man väljer huvud, kropp och skor) och små olika assessoarer, träd, djur och möbler. Ramarna är däremot lika, en guldig variant med en turkosmönstrad bakgrund.

Förpackningen i sig och de ljuvliga prickarna räcker för att göra mig knäsvag, så när jag föreslog en liten pysselstund med Olivia häromdagen så var även hon lättövertalad.

Tillsammans skapade vi både en tavla till henne och Emma som de fått hänga upp i sitt rum. Pysslet var så mysigt, så det blev även presenter till några kompisar.

Olivia valde omsorgsfullt figurer och hur de skulle komponeras i själva ramen. Jag klippte i min tur ut motiven på beställning ur arken och hon klistrade fast dem på sina väl utvalda ställen.

Hennes lek var kreativ under tiden vi höll på att forma bilderna och hon beskrev så sött hur hon tänkte när hon tex placerade katterna i överkant på ena bilden (för att de hoppade upp) eller väskan i nedre hörnan (för att hon tappat den där).  Klippdockorna och djuren fick både namn och en historia berättad om sig.

Det här är en kul present att ge bort. Speciellt om man är lite krasslig och är i behov av någon kreativ aktivitet!

Finns att köpa i min favoritbutik LillaTussilago!

