Etiketter

, , , ,

Mitt stora intresse för små detaljer tar sig ofta uttryck i olika former.

Normalt gillar jag saker och föremål som sticker ut i mängden av en stilren inredning.

Men jag är inte särskilt konsekvent i mina val av favoritdetaljer, smaken varierar och mycket hänger på humör och stämning.

Ibland hittar jag detaljer hemma som sticker ut ”fel” vilket resulterar i att helheten inte känns harmonisk.

Har jag väl börjat reta mig på detaljen så måste jag göra någonting åt den…annars  börjar irritationen gnaga och till slut ser jag bara detaljen och inget annat. Den tar liksom över hela intrycket och börjar blinka frenetiskt likt en reklampelare varje gång blicken sveper över området.

Märklig egenskap, men så är det. Alla har vi väl något som är lite udda. Hoppas jag iallafall 😉

Hur som helst. Senaste irritationsmomentet var den svarta sladden till barnens jordglob.

Så mycket roligare blickfång den blev mot väggen i lite rosa sidenband…

