Etiketter

, , ,

När jag springer på vackra, mönstrade papper i olika sorters butiker kan jag sällan motstå frestelsen.

För ett Pysselfreak som mig är papper samma sak som en oändlig värld av möjligheter.

Extra kul är det när man är ute och reser och hittar lite annorlunda papper, vilket både blir ett ganska billigt resminne och papper väger ju nästan ingenting.

Under min NYC vistelse i höstas hittade jag ett ljuvligt mönster som föreställde blommande äppelkvistar och små fåglar mot en ljus turkos bakgrund.

Igår använde vi en liten bit av pappret till små rundlar som förvandlades till en vimpel!

Klassiska trekantiga vimplar är fint, men det går ju att variera formen! Liksom är det kul att mixa mönster på vimplarna, men nu valde vi att använda  ett och samma pappersark till hela vimpeln. Motivet varieras lite i vilket fall som helst när man klipper ut rundlarna.

GÖR SÅ HÄR:

Vi använde ett glas som mall och ritade av formen på en bit kartong. Schablonen användes sen som mall på det mönstrade pappret. Sammanlagt klippte vi ut 18 rundlar av det mönstrade pappret som sedan limmades ihop. Ett randigt snöre lades i mitten av rundlarna innan ”locket” limmades på.

Vips har du en personlig vimpel redo att hängas upp i barnrummet!

