Taggar

, , ,

Blommorna som pryder vår trapp den här årstiden brukar begränsa sig till små penséer.

Oftast bara vita modeller, men i år har även små viljor röstat fram lila nyanser.

Betongkrukorna från Zetas tröttnar jag aldrig på, de utökas med minst en varje år till Pers stora förtvivlan.

Zetas är förresten även ett mindre himmelrike för den som intresserar sig för trädgård och blommor…ett besök i deras oas är så inspirerande att man blir alldeles knäsvag. Jag har säkert nämnt det förut, men jag får aldrig nog!

Här kan man även njuta av en god lunch eller fika. Per bjöd hit mig på en födelsedagslunch för några veckor sen och jag bara suktade efter vackra växter och krukor. Här får man inte fotografera, så det måste upplevas i verkligheten… missa inte. Jag tar mig hit ett par ggr per år för att tanka energi!