Etiketter

, , , ,

Jag älskar de fina inredningsdetaljerna som jag ärvt av min mormor. De bär på fina minnen och det känns kul att de bär på egna historier.

Det är olika föremål i form som tex en barometer, ramar, burkar och bokstöd – till möbler som kökssoffan och en barnstol.

När hon sålde sitt sommarhus i Finland för omkring två år sedan lastade vi på en hel del grejjer i flyttbilen som sedan fått stå undanstuvade ett tag. Bland annat en gammal byrå som jag hittade ute i lidret i ett hörn bakom en massa bråte. Den var sliten och smutsig, men jag tyckte den hade fin potential!

Det är inte förrän nu vi burit ut den från vårt förråd som jag hunnit sätta mina klor i den.

Slipad, målad och lite tapetserad har den nu fått flytta in i tjejernas rum.

Utsidan målades i en mintgrön nyans, medan insidan fick både en rosa och en röd ton.

Insidan av dörrarna blev tapetserade och nya knoppar fick ersätta de gamla nyckellåsen. Det fanns bara en nyckel och den försvann fort, så med nya knoppar blir både lådor och dörr lättöppnade.

Nu rymmer byrån en massa prylar och det känns genast mer lättstädat i rummet! Jag har haft planen länge, men inte kommit mig för att ta tag i projektet…men nu äntligen så står den där och fyller en perfekt funktion!

Här är bilder på byrån före pimpningen. Grått är visserligen en av mina favoritfärger när det gäller inredning, men färgen ligger lååångt ner på Olivias lista.

Foto: Jeanette Bauer

