Etiketter

, ,

Årets första rabarberskörd och premiär för rabarberpajbak!

Jag köpte mig en planta förra året och hoppas på många skördar denna sommar. För tillfället ser plantan fortfarande lite klen ut, men den tar sig säkert.

Just de här rabarberna fick vi av en granne och de var rejält tilltagna – jag älskar de stora bladen – de känns helt surrealistiska!

Det är så smidigt med paj…det går fort och nästan inga ingredienser behövs. Pajdeg i form av smör, mjöl och lite socker. Sen är det bara att fylla pajskalet med själva rabarbern eller bären eller vad man nu vill ha i!

Jag tycker att rabarber och hallon är en god kombo och funderar på var jag skulle kunna odla ett gäng hallonbuskar på tomten. Det får bli ett sommarprojekt!

Något som jag tycker skulle vara mysigt vore att skapa små rum utomhus.. små labyrinter eller mysiga sittplatser lite här och var, beroende på hur solens strålar faller under dagens gång. Men dessa funderingar får gro ett tag till och växa vidare i drömmarna!

