Etiketter

, , , , ,

Äpplen är inte bara goda, de gör sig även fina som dekorativa former som detaljer i tex barnrumsinredning.

När det kommer till ätbara äpplen, så föredrar jag personligen knallgröna Granny Smith äpplen som är lite syrliga, men de ser ofta så polerade ut att de ger en misstänksam känsla.

Barnen tycker i första hand om skalade äpplen, så färgen på skalet spelar ju då såklart ingen roll och smakerna varierar.

Min mormor däremot var expert på äpplen av alla olika slag. Hon odlade en massa olika sorter och såg alltid till att äta minst ett äpple om dagen under alla hennes 96 år i livet.

Den lilla girlangen ”An apple a day” har jag haft med på bloggen vid ett tidigare tillfälle, men jag tycker den är så söt, så jag tar med den igen!

Två andra äppelformade favoriter är den här lilla röda äppelkroken och den mjuka fotoramen i filt. Roliga detaljer i barnrum som piggar upp!

Alla tre äppelformade inredningsdetaljer kommer från webshoppen LillaTussilago.se

Ha en fin kväll & hoppas ni fina mammor som läser fått en fin Mors Dag!

Kram J

