Etiketter

,

Det här har inget alls med mässan att göra, det är bara min schizzofrena sida som måste få komma till uttryck nu mitt i natten (för mig som ligger 9 timmar efter er där hemma).

Inspiration för kreativa idéer dyker upp lite överallt och ofta när man minst förväntar sig att tänka i kreativa banor.

Ibland ser jag en filmscen, en inramad bild på en restaurang eller ett udda träd som triggar igång fantasin och målar upp imaginära inredningar som skulle göra sig fantastiska i barnrum. Det kan vara allt från mönster till färgkombinationer eller annorlunda material.

Jag köpte mig  ikväll den här lemonaden från San Pellegrino och jag kan inte sluta beundra den SNYGGA designen på burken! Jag fullkomligt älskar den. Mönstret, färgerna och hela dynamiken som de grafiska formerna tillför.

Framför mig ser jag inte bara en burk läsk. Jag ser tex en klassisk järnsmidessäng i turkos nyans med snirliga detaljer, några tavelramar i mörkblått  med somriga motiv varav en med citroner. Jag ser en lampskärm i rött och ett ljusgult och vitt lapptäcke. Stilen andas sommar, sval bris och bohemiskt shabby chic! För mig är burken en inredningsstil 🙂

Förutom att jag gillar designen, så för burken tankarna mig även till ljuva Italien.

Jag toklängtar dit och är sugen på att försöka få till en höstresa dit med familjen. Det vore supernajs och Olivia skulle förmodligen tjuta av lycka, vi får se.

