Etiketter

, , ,

Några fler intryck från min resa lagrar sig i min bildbank och ger näring till kreativa idéer.

De flesta hotell som bokas upp fortast i affärskvarter i allmänhet brukar ha ungefär samma stil i sitt val av inredning.

Det är bara några få som brukar sticka ut och gå på en annan linje och jag syftar inte på kvalitét utan mer på personlig touch.

Jag blev därför lite kär i det här hotellet – Figueroa Hotel – med sin sköna bohemiska stil som verkligen fångade både min uppmärksamhet och mitt hjärta.

Som en udda kontrast till den slitna looken på fasadmålningarna, mosaiken och de vackra stuckaturerna, har de sålt båda sidofasaderna till annonsering.

Filmreklam för Green Lantern på ena sidan i ett jättelikt stycke, medan den södra fasaden med sina tre väggar är helt täckt med en spelannons för Skyrim.

Väl inne i lobbyn möts man av ett dämpat ljus, stengolv, mäktiga  mässinglyktor, väggmålningar, en enorm takhöjd och en härlig atmosfär.

Här på hotellet var Paradox med och sponsrade Nordic Game Pool Party i måndags, men från den partykvällen har jag tyvärr inga bilder, jag släpar sällan med mig systemkameran vid såna tillfällen. Men deras poolområde sticker även den ut och är något utöver det vanliga.

Hit vill jag komma tillbaka!

