Etiketter

, , , ,

NU har jag hittat hem med mina blogg-header-bilder! Nu kommer denna rutiga Frökenbauerbild ovan få vara kvar ett tag framöver…jag var tvungen att testa mig fram lite och denna variant får det lov att bli och känns mest som mig!

Dagens tankar ägnas åt Porslinsfigurer!

Jag har inte köpt några figurer till barnen själv, utan de som står på sina små platser runt om i rummet är ärvda, skavda och sköra.

Som liten hade jag ett par stycken som jag beundrade storögt fram till tonåren då jag började tycka att de var i kitschigaste laget.

Men nu, många år senare har jag hittat figurerna i en låda igen och de trivs bra i flickrummet. Tjejerna tittar och leker till och med gärna med dem.

Porslinsfigurerna skapar fina blickfång och att de just är lite kitschiga känns helt rätt, speciellt eftersom jag själv har så fina minnen kopplade till dem!

