Etiketter

, ,

Vissa möbler verkar jag ha lite svårt att göra mig av med, de har lixom skapat sig en plats i hemmet för att stanna.

Om ytan är begränsad i ett hem – vilket den oftast är – så är det alltid ett tips att höja blicken och försöka hitta nya lösningar på höjden.

I somras gjorde vi om lite i sovrummet och då blev en gammal byrå överflödig, men förvaringen som den inrymde kändes ovärderlig.

Tyvärr hittade jag ingen vettig plats till möbeln någon annanstans i huset, så jag lyfte upp den på en annan byrå och nu har vi en MEGAbyrå istället!

Megabyrån står i vårt lilla röriga arbetsrum, där jag samlar alla ”bra-att-ha-när-man-pysslar-grejjor” – till Pers stora fasa…

Båda byråerna är ursprungligen från Ikea, men jag har både målat om och bytt knoppar på dem för att de skulle smälta in bättre i vår miljö.

Foto: Jeanette Bauer

