Etiketter

, ,

Som tidigare nämnt befinner jag mig i en slags grå psykos när det kommer till övrig inredning i huset.

Jag håller på att testa mig igenom olika grå nyanser, för att komma underfund med vilken färg som passar bäst hos just oss.

Det är främst möbler som attackerats än så länge och just nu står de vita väggarna inte helt säkra.

Matbordet har iallafall fått en ny kostym i form av kulör 864 GRÅDIS, Alcro.

Jag slipade av den slitna mörka betsen som åkte på vid förra rycket jag hade. Ursprungligen är dock bordet enbart ek rakt igenom.

Den grå nyansen är fin och passar bordet bra! Jag är nöjd.

Men den är en smula för kall för att passa en vägg hemma hos oss. Jag letar vidare.

Foto: Jeanette Bauer

———————

I´m currently experiencing a strange need for different shades of grey – that is in the rest of the house, while I still love bright colours in kids rooms.

I just painted our dinner table (originally oak) in a ”cold” grey scale.

I´m happy with the result, but the shade would be too dark for a wall in our house. I will keep on looking for the perfect shade and keep ypu posted!

