Etiketter

,

Nymålade ramar väntar på att bli strukna med ett till lager färg.

De här ramarna ska sedan omfamna mina tuschillustrationer som jag planerar att ställa ut den 4-10 februari i Gamla Stan / Galleri Hagström. Längtar, ska bli hur kul som helst!

Tid. Dyrbara minuter.

Det är sena kvällar som jag ofta tillägnar mitt behov av kreativt utlopp.

För er som undrar hur jag hinner med mina ständigt pågående nya olika projekt. Jag får nämligen ofta frågan och här är svaret.

Energin som alstras när jag pysslar med något kreativt gör att jag får kraft att orka med en massa andra grejjor runtomkring.

Kreativa projekt hjälper även vardagen att sticka ut en smula, jag försöker undvika att fastna i ett monotont ekorrhjul och tillåter därför fantasin att få fäste.

För ju mer jag pysslar, desto fler idéer får jag!

Och när jag skriver om prylar, färger och tapeter så är det föremål för mitt blickfång som jag valt själv. Inget som jag mutats med. Bara så att ni vet.

Skriver jag att jag tex målat ramarna ovan med Alcros nyans Rökgrå, så är det för att jag på så vis svarar på frågor som dyker upp och för att jag helt enkelt gillar färgen. Och varumärket i fråga har ingen aning om att jag bjuder dem på gratis reklam. Tänkte att det kunde va värt att nämna att jag alltid väljer själv vad jag skriver om.

Foto: Jeanette Bauer

———————-

I just painted these frames and am about to add one more layer. These are a few of the frames which will be used for my exhibition in February! I´m really looking forward to it.

