Etiketter

, , , ,

Min gråa attack på hemmet fortsätter sin bana och nu är det en vägg som fått färg.

Sakta men säkert försöker jag komma ifrån det vita som i nuläget lätt dominerar.

FÖRE:

Jag fastnade tydligen mest för den rökgråa nyansen för den gjorde sig riktigt fin på en vägg i köket. Väggen angränsar till en hallvägg som jag redan målade grå förra året, men den nyansen heter pärlgrå och är lite kallare i tonen.

EFTER:

Den här nyansen känns varm i tonen och även elementet plockades ner och fick sig två strykningar av färgen för att smälta in i väggen istället för att sticka ut.

Även om de båda väggarna i grått angränsar till varandra i det här hörnet, så stör det inte att nyanserna är olika.

Ljuset faller in helt olika ändå, så man uppfattar dem annorlunda oavsett. Det känns helt rätt som det är och jag är nöjd.

Den här lilla förändringen gjorde känslan mer ombonad på en gång!

Foto: Jeanette Bauer

