Imorrn, lördag 10/12 öppnar en utställning på Dieselverkstaden strax utanför Stockholm.

Jag såg annonsen för utställningen kvällen innan deadline och ritade tills fingrarna värkte och ögonen gick i kors. Men det bar frukt, för min tavla kom med, så nu är jag en av de nominerade konstnärerna i utställningen.

Tavlan jag ställer ut är ett smakprov på utställningen som går av stapeln den 4 Februari i Gamla Stan/Galleri Hagström.

ÅRETS NACKAKONSTNÄR

Blandade tekniker
10 december 2011 – 8 januari 2012
Vernissage 10 december kl 14:00
Nackas konstnärer, etablerade och oetablerade, har bjudits in att lämna in verk till Årets Nackakonstnär. En jury har gjort ett urval till själva utställningen i Nacka konsthall, Dieselverkstaden, ur vilken sedan besökarna i konsthallen får avgöra vilken konstnär som ska föräras med titeln ”Årets Nackakonstnär!”
Tema: Ljus och dunkel

Nytt för i år är att utställningen kretsar kring ett tema, samt att urvalet har begränsas till verk skapade under de senaste åren. Ljus och dunkel är temat för årets utställning. Ljus och dunkel är ytterligheter som konstnärer i århundraden använt sig av för att gestalta stämningslägen, fånga ögonblick eller modellera volym. Begreppen kan i detta sammanhang tolkas fritt, bokstavligen eller symboliskt och är tänkt som inspiration och hjälp att formulera en avsikt med sitt konstverk.

http://www.dieselverkstaden.se/event

Så om du har vägarna förbi Dieselverkstaden i Sickla den närmaste månaden och just min tavla faller dig i smaken – så skulle jag bli tokigt glad för din röst!

Många kramar & trevlig helg!

Jeanette

