Taggar

, , ,

Senaste tillskottet i bokhyllan är en barnbok jag inte kunde låta bli att köpa.

Boken heter ”Fannys fantastiska resa” och är skriven av Charlotte Gastaut.

Barnen tycker den är ok, men jag däremot var tvungen att ha den för att jag blev så kär i illustrationerna.

Texten är begränsad och omfattar egentligen bara mammans tjat i början av boken (där jag för övrigt känner igen mig en smula och ler för mig själv).

Illustrationerna i boken är mycket detaljrika och spännande, färgglada och dekorativa.

Man skulle kunna hänga upp en sida ur boken i en ram och det skulle bli ett vackert konstverk att vila ögonen på.

För varje sida som man bläddrar vidare, så gäller det att jobba med sin egen berättarfantasi och skapa en spännande handling, eftersom texten är obefintlig på 39 av 46 sidor…

Men det är det värt, för bilderna är alldeles, alldeles bedårande.

Foto: Jeanette Bauer