Etiketter

,

Numera möts jag varje dag av fantastiska vyer över vår huvudstad.

Förutom att utsikten är trollbindande, så fungerar lokalerna även som ljusterapi tack vare alla fönster som möter en vart man än ser.

Jag befinner mig på våningsplan 23 i Skrapan på Söder!

De här 3 bilderna visar utsikten från den flygel jag sitter i. Sen har vi tre flyglar till och med varje vinkel av staden så upptäcker jag nya saker.

I förrgår var alla hustaken snötäckta och tjusigt vita. Idag är de blöta, men istället i färgerna svart, grönt och rött.

Jag hoppas att den här nyförälskelsen kommer att hålla i sig länge! Just nu är jag euforisk och har redan hunnit ”bo” här om dagarna i 1½ vecka.

Från fönstret intill mitt bord blickar jag ut över Götgatan bort mot Globen.

När det börjar skymma förvandlas stan till ett myller av lampor i olika färger. Kul att få se allt från ovan!

Foto: Jeanette Bauer

