Etiketter

, , ,

Vaknade av att Emma ropade på sin Jocke imorse…en grå liten mjukisåsna som hon förtvivlat inte kunde hitta. Och på min jakt efter mjuskisen upptäckte jag till min stora förtjusning att morgonen bjöd på rimfrost.

Hur underbart vackert är det inte?

Jag tog på mig ordentligt med kläder för en sval promenix till brevlådan, som ligger ett par hundra meter bort och tog med mig kameran för att föreviga mina syner.

Det är så tyst att man snudd på får lock för öronen. Jag möter inte en bil, ingen granne och inte ens några rådjur, vilket är ovanligt.

Däremot så möts jag av ett knackande ljud när jag kommer in på vår tomt igen.

Högt upp i trädkronans verk får jag syn på en liten hackspett som hittat en grankotte som det pickas på ihärdigt.

Jag är kär i den här naturen…och framförallt i rimfrost. Allt blir blir vackert.

Sen kliver jag in i huset och känner hur naturens färger i gryning faktiskt avspeglar sig i vår inredning. Färgerna inomhus är desamma jag precis mött utomhus.

Nu ska jag ut och njuta av den här dagen!

Foto: Jeanette Bauer

