Etiketter

,

Spännande när man hittar prylar i sina gömmor från barndomen. Inte bara min mormor utan även min mamma har varit mån om att spara små grejjer från tiden då jag var liten. Kul att nu kunna visa barnen vad man själv lekte med!

Jag plockar fram dessa föremål i omgångar och upplever små nostalgitrippar som jag delar med barnen som i sin tur upplever dem för första gången.

Nu senast har mina småtjejer hittat en liten pryl jag hade mycket glädje av som barn. En sån där liten bildapparat.. en liten plastmojäng som ser ut som en TV, man knäpper på en knapp som drar fram olika bilder som man ser i det lilla hålet i TV:n.

Denna pryl fick jag troligtvis från min farmor i början av 80-talet och figuren med det röda, stora håret heter Pumuckl.

Hittade en logo på baksidan: Plastikop och letade precis upp företaget på nätet. De tillverkas fortfarande och man kan göra dem personliga. Inte särskilt billigt om man vill ha bara en, men beställer man ett gäng så går ju priset ner.

Värsta cooola grejjen, superkitschig, retro och just därför gillar jag idén så mycket!

