Etiketter

, , , , , ,

Två rum som egentligen är helt olika, men som jag ändå tycker följer samma tänk och håller en röd tråd.

Ljusa färger, personliga blickfång, härliga mönster och vintagedetaljer som får mitt hjärta att klappa lite fortare!

Foto: Milk Magazine

Den gamla skolkartan med sina matta toner ger en fin färgskala till atmosfären i rummet. Just gamla skolplanscher är poppis att dekorera väggar med och jag gillar idén!

Till höger om kartan hänger den underbara bollkrokhängaren Hang it all designad av paret Eames, som hör till en av mina designfavoriter. Fin som blickfång, men vet inte om just placeringen är klockren, för så här tom från kläder kanske den inte är när kameran är undanstoppad.

Leksakerna som står uppradade på hyllan är som små konstverk i sig, ljuvliga!

Foto: Milk Magazine

I det här rummet älskar jag fler element… dels den turkosblå väggfärgen, men även mönstret på golvet som sticker ut och inslagen av gamla möbler som hittat sin perfekta plats.

För att dölja förvaringen i skåpen har man hängt på tygstuvar överkant och detta skapar i sig ett fint blickfång.

Rymden har utnyttjats till att hänga föremål i olika höjder. Den stora tavlan med rosenmönstret är antingen målat eller så kanske man häftat fast ett vackert tyg på en stor spånskiva. Oavsett teknik så är det alltid mäktigt med en tavla i rummet modell större!

