Taggar

, ,

Jag märker hur mitt fokus på olika sorters blommor drar till sig min uppmärksamhet även här i bloggen och i mitt fotograferande.

Och när jag ändå är i farten så vore det konstigt om jag inte hyllade min älskade Lavendel.

Redan första våren vi bodde i huset började jag sätta plantor längs med stentrappan och för varje år som sedan passerar kan jag inte låta bli att utöka skaran av blålila skönheter.

Blommorna doftar ljuvligt, fjärilarna älskar att hålla till i krokarna och dessa små bevingade insekter är även de en fröjd att vila ögonen på.

Inspirationen liksom energin kommer till mig ofta genom enkla men fantastiska ting man har mitt framför sig, men kanske inte alltid stannar upp och tar sig tid att njuta av.

Färgtema lila, ljusgul och grön som illustreras i bilderna ger mig många barnrumsassociationer!

Ett ljusgrönt målat barnrum med en sängstomme & några tavelramar målade i lila toner, en ljusgul lampa och en tunn gardin liksom ett par omaka gamla möbler målade i både grönt och lila. Kanske ett par ljusgula trasmattor liggandes omlott på golvet, ett öppet fönster och en liten glasvas med några nyplockade ängsblommor som sprider en somrig doft i rummet!

Foto: Jeanette Bauer