Etiketter

, , ,

20121008-220035.jpg

Jag är kär i Stockholm. Men jag är också kär i skärgårdsön där vi bor.

Vi lämnade en underbar lya i stan som jag ibland kan sakna enormt med en utsikt över Söders svarta takåsar.

Men vi bytte till oss ett liv med skarpa kontraster. Från stadspulsens spänning till ljuvliga naturupplevelser.

Närheten till havet. Jättelika ekar som för stunden bär upp orangegula trädkronor. Sammetslena mattor av klargrön mossa och en tystnad som nästan ger lock för öronen.

Och det är något speciellt med sjön som jag passerar varje dag. Den får mig att häpna av beundran, den fungerar som balsam för själen och sprider ett harmoniskt lugn.

20121008-220002.jpg

Lika mycket som jag faschineras av min dagliga dos stadsliv, inspireras jag lika mycket av den underbara naturen vi har här hemma.

Foto: Jeanette Bauer

