Etiketter

, , , , ,

Vid sidan av vardagens tempo tycker jag att det kan vara skönt att skapa lugna stilleben som andas familjens historia. En kär samling föremål med högt affektionsvärde och som för tankarna till ställen som bara förknippas med harmoni.

I vårt arbetsrum hänger en hylla som jag ärvt från min mormor. I en hörna samsas en gammal ärvd lampa, min mammas gamla barnskor, ett gammalt svartvitt foto på min pappa i Lederhosen och ett färgfoto på min lilla Emma som ettåring i en fint, sliten silverrram.

Blickfång som fyller mitt hjärta med värme och som får mig att stanna upp lite och uppskatta nuet.

Som inredningsdetalj tycker jag att kontrasten mellan färgfoto liksom färgglada papper som paspertouter och gamla ramar skapar något spännande i sin förening!

Så för barnrummet skulle jag vilja tipsa om att samla på sig gamla ramar från loppisar likt denna, fylla dem med härliga färgbilder på barnen och samla dem i en klunga på väggen.

Foto: Jeanette Bauer

