Etiketter

,

 

Jag tror minsann att vi hittat en ny kreativ favorit bland leksaker: PlusPlus!

Visserligen en smula plastig, men färgglad som heter duga och här begränsas skapandet bara om fantasin trugar.

Det är relativt lätt även för en treåring att skapa former och uppåt finns nog ingen riktig åldersgräns. Lite som LEGO skulle jag säga, vilket jag också är en stor fan av. Denna variant kommer dock bara i en form, nämligen två stycken plus som sitter ihop.

Precis som LEGO är även PlusPlus en dansk uppfinning. Inte helt oväntat…landet som tar fram de bästa leksakerna och dessutom är grymma på inredningsdesign.

Om jag får tipsa om en bra årets julklapp, så rekommenderar jag den här varianten som både uppmuntrar kreativt skapande och kan skänka en liten lekstund tillsammans oavsett ålder!Foto: Jeanette Bauer

