Etiketter

,

Det är alltid intressant att se hur olika personer har det omkring sig på sina skrivbord. Oavsett om det är på jobbet eller hemma. I en kontorsmiljö eller en verkstadsmiljö, i en ateljé eller i ett hemmakontor. Jag blir nyfiken!

Mitt skrivbord på jobbet skiftar alltid utseende under dagen som går. På morgonen när jag kommer är den ganska prydlig. Men mitt under dagen ser man inte bordsskivan för alla papper och prylar som jag dragit fram. Men efter dagens slut rensar jag undan igen. Iallafall det mesta och avslutningsvis skriver jag en liten lapp med punkter jag ska prioritera inför morgondagen! Utsikten som breder ut sig från fönstret intill skrivbordet är makalös och sträcker sig flera mil över Stockholms takåsar. Jag ser mig aldrig mätt på den.

Vårt skrivbord hemma däremot befinner sig oftast i rent kaos. Kreativt kaos väljer jag att se det som. Här händer det helt andra grejjer. Det pysslas, skrivs, klistras, målas och sys. En rörig hörna och en salig blandning av smask…med mina egna ögon sett såklart. Det måste ju få finnas utrymme för kreativitet och skapande, lite svängrum och inte så ömtåliga ytor! I sambons ögon går den här ytan fortfarande under kodnamnet ”skräckrummet”. Tror att den här konstnärliga hörnan bidrar starkt till upplevelsen kanske.

Väggen under hyllorna har jag förvandlat till en anslagstavla och här samsas motiv som inspirerar mig. Ingen ordning och räta linjer någonstans. Får jag idétorka behöver blicken bara vandra över den här väggen av minnen eller ut genom fönstret och över den fantastiska naturen som växer utanför och vips är jag åter på banan igen.

Hur som helst. Snart ska skrivbordet liksom pysselhörnan invigas i det nybyggda garaget istället och då ska vi se hur den kreativa ytan kommer att ta form. Tror det kanske får bli ett litet jullovsprojekt. Kanske.

