Etiketter

, , ,

DSC_8664Igår njöt jag av min första halvlediga semesterdag och kände att jag lyckades komma ner i varv en smula. Skönt och välkommet.

Halva dagen var jag hemma och bara skrotade runt i huset alldeles själv.

Sen tog jag en 3,5 kilometers promenix till bussen för att åka in till stan. Min plan var att bara strosa omkring i ett par inredningsbutiker för lite inspiration, men jag blev istället lite stressad av all annan stress som omgav mig överallt. Utflykten fick en lite motsatt effekt, eftersom stressvimlet spred sig vidare även till mig.

Men kl 7 var vi bjudna på Bubbel & Snittar hos goda vänner, så i samma veva jag klev över deras tröskel kom myskänslorna tillbaka och likaså lugnet.

Kvällen avslutades med en smarrig trerätters på Vassa Eggen innan vi tungt dunsade ner med våra trötta huvuden på sängkudden för en god natts sömn! Nu är det semester på riktigt!

Det här inlägget resulterade visst i en liten lägesrapport, vilket inte alls var meningen från början…men det får stå lite i kontrast till mina andra skildringar på bloggen..

Trevlig lördag alla mina fina läsare!

DSC_8665

Foto: Jeanette Bauer

