Taggar

, , , ,

DSC_0795

Alla små pryttlar som har en tendens att sprida sig som en löpeld i hemmet, ni vet de små leksaksprylarna som egentligen borde ligga på sin bestämda plats i sin speciella ask…dessa har jag nu börjat samla ihop i en rymlig skål när jag ska snabbstäda på nedervåningen.

Ett par kritor här, några plastfigurer där, legogubbar med 18 olika frisyrer och klistermärken. För att bara nämna en liten del av denna brokiga skara grejsemojs som jag plockar undan varje dag och som ständigt ger mig deja vu känslor. Som en liten filmsnutt på repeat.

Det braiga med skålen är att den är favoritgrå och dessutom orange på insidan. Orange har aldrig varit en färg för mig. Fram tills för ett år sedan, då jag köpte ett par orange porslinsknoppar. Efter det så har färgen smugit sig in lite varstans, sakta men säkert. Köpte t.o.m. en orange sommarklänning i San Francisco, chockar mig själv en smula, men jag gillar det!

Skålen löper heller ingen risk för att bli tappad i golvet, eftersom den är gjord i aluminium. Och så rymmer den en hel del, det är bara att hålla intill bordskanten och putta ner joxet så är det klart, skön quickfix och ett irritationsmoment mindre!

DSC_0793

Foto: Jeanette Bauer