Taggar

, , ,

DSC_1575

Redan fredag igen! För bara en vecka sen njöt jag av den här stilla utsikten över Medelhavet, precis i slutfasen på semestern som gick lite för fort.

Men nu väntar en skön helg och därefter en kort arbetsvecka. Mycket som ska hinnas med jobbmässigt, men effektiva dagar är lite av en specialitet. Övning ger färdighet sägs det och när mina to-do-listor prickas av undan för undan känns det alltid grymt bra efteråt. Jag har förresten även utökat mitt listberoende till att komplettera med färgglada post-it lappar, som sätts upp lite här & var på skrivbordet. Det jag skriver ner för hand traditionellt med en riktig penna (!) brukar jag komma ihåg allra bäst!

I kontrast till arbetstempot vill jag istället spana in de här bilderna och påminna mig själv om att andas långsamt lite oftare. Och fortsätta njuta av det vackra här i livet!

DSC_1568

DSC_1624

Foto: Jeanette Bauer