Taggar

, ,

hello

Vissa morgnar är det hög igenkänningsfaktor när jag ser på den här lilla figuren. Den där minen säger så mycket som ord inte riktigt kan beskriva.

Så många projekt, så lite tid. Var börja? Tänk om man hade fler händer eller kunde klona sig vid lämpliga tillfällen? Jag vet att allt tar sin tid, men jag önskar att vissa saker bara kunde bli klara direkt.. tålamod är inte min starka sida.

Plötsligt blir jag nockad av en energidipp och blir lika förundrad över tempot som ofta infinner sig den här årstiden. När jag önskar att allt som jag skulle vilja ta tag i när det gäller huslivet bara kunde fixas och trixas på några svep med ett trollspö.

Samtidigt som det ger mig enorm energi att vara ute på tomten en hel dag i solen och kratta, klippa buskar och pilla i rabatterna, blir jag även lite matt av all den friska luften som jag suger i mig och som varit mer eller mindre obefintlig det senaste halvåret. Huslivet på landet tar & ger energi, jag ångrar det inte en sekund!

hello4

hello3

hello2

Foto.: Jeanette Bauer