Taggar

, ,

DSC_1898

Med jämna mellanrum köper jag med mig inredningstidningar som jag gärna bläddrar i under mina dagliga bussresor ut till skärgårdsön. Dessa samlas på hög i en korg intill soffan i vardagsrummet, men på sista tiden har den svämmat över ordentligt. Med andra ord var det på tiden att jag tog tag i eländet och helt enkelt bytte det lilla förvaringsutrymmet till något större.

Den forna tidningskorgen får numera tjäna sitt syfte som filtsamlare istället.

Som alternativ till förvaring av magasinen fungerar nu denna gamla, slitna träbox som jag bar med mig från min mormors finska sommarhus för några år sedan utmärkt för de pärlor jag rensat ut och gärna vill ha nära till hands som ögongodis.

Inte för att stunderna i soffan där jag hinner bläddra bland ljuvliga miljöer i lugn och ro infinner sig särskilt ofta…men utifall att tillfälle ges, är det grymt bekvämt om favorittidningarna finns samlade lite prydligt!

DSC_1900

Foto: Jeanette Bauer