o

En av de många projekt jag önskar ta tag i före sommarsemestern (inbillar mig att om jag skriver ner det här… så kanske jag känner en större press att ta tag i det) är att byta ut motivet i den stora ramen som hänger vid matplatsen.

Länge har en tavla föreställandes Stockholm i början av  1900-talet hängt just här, men den har jag bytt plats med för några månader sedan. Just på grund av den anledningen att nuvarande motiv i ramen ska bytas ut till ett eget taget foto. Men jag kan inte bestämma mig, eftersom valet av motiv är så svårt. Det är inte bristen på tillgängliga bilder som är problemet, utan att behöva välja rätt. Ja, det är klart att man kan byta ut motivet igen efter ett tag, men framkallning av en bild i det här formatet går loss på en slant och då vill jag gärna välja rätt. Det ska kännas till 100% i magen och inte vara något jag bara nöjer mig med.

Men kanske blir det istället så att medan tanken vilar vidare, kanske jag tills vidare letar fram ett tygmönster som känns somrigt inför kommande månader och ramar in detta istället.  Vi får se. Dyker något upp som klickar, så gör jag slag i saken bums.