tomt

Lika mycket som jag intresserar mig för att skapa kreativa och lekfulla barnrum inomhus, skulle jag vilja ägna mig åt att skapa spännande barnrum utomhus.

En fantastisk trädkoja skulle jag gärna vilja bygga. Men det får nog vänta något år till, kanske blir det ett projekt till nästa sommar?! Den här sommaren kan vi istället fnula på hur den skulle kunna se ut och i vilket träd vi skulle kunna bygga den i.

Vi har en liten enkel kiosk som vi byggde av ett par lastpallar för ett par år sen, en sandlåda som snart är helt tömd på sand och en älskvärd gunga. Vill gärna hänga upp fler gungor, men det saknas lämpliga träd för den övningen…får se hur vi löser det.

Populärast är dock studsmattan som monterades upp för några veckor sedan efter vinterförvaringen. Den har bara ett år på nacken, men den är omåttligt populär och jag älskar barnfnittret som den framkallar.

Mina personliga favoriter är iallafall hängmattorna som jag nämnde för någon vecka sedan. Och alla de blåbärsris som växer runtom hela tomten, som om någon månad kommer att färga våra läppar och fingrar alldeles blålila!