Taggar

, , , , , ,

2013-11-02 11.41.34

Vilka motiv man väljer att hänga upp på väggen speglar både humör och lust att dekorera fint i den miljö man rör sig som mest i.

En av våra väggar i hallen har under ett par år fått fyllas med en rad gråmålade ramar med svartvita fotografier på familj och vänner. Jag älskar den visserligen som den är, men nu börjar det ändå klia i fingrarna att lägga till fler blickfång som sticker ut.  Kanske lite färg och udda inslag? Jag testar mig fram och tejpar upp lite provisoriskt. Och låter veckorna passera.

Min tuschteckning från utställningen våren 2012 börjar blekna, där den fått hänga i solen och ta stryk. Och min favoritklänning på Emma som hon så sött kallar för ljusklänningen, då hon tycker att mönstret liknar lågor.

Det får går några veckor till och sen får vi se .. nu börjar ju innesäsongen ta fart på allvar och då upptäcker man så många fler projekt att sätta klorna i här hemma!