Taggar

, , , , , , ,

DSC_6175

DSC_6180

Jag tänkte såhär… varför är alla element vita i nio av tio hem? De ska väl smälta in diskret,  men då förutsätter man att alla har allt vitt, vilket oftast är fallet ijuförsig. Men va roligt det vore om olika hus hade en rad kulfärgade element!

Jag har stört mig på det vita elementet i barnens rum i flera år. Förmodligen en lite larvig detalj. Tidigare har den inte stuckit ut så märkvärdigt, eftersom den hittils alltid hängt vid sängens fotända.

Men nu… sedan vi byggde flickornas våningssäng i somras och möblerade om,  så kändes det som att elementet därefter fullkomligt lyste vit mot den för övrigt rosenblommande tapeten.

Elementet blev ett trist blickfång och det första jag själv alltid la märke till.

Så jag gjorde slag i saken och köpte lite elementfärg, målade kvickt om elementet med två lager turkos färg och hängde tillbaka det.

En quick fix, som i mina detaljögon gjorde en stor skillnad!
Resultatet av målningen syns ovan, medan bilden nedan visar elementet före attacken.

DSC_6066

Foto: Jeanette Bauer