Taggar

, , , , , , ,

DSC_6036

Vår hall är ganska rymlig och det är en detalj som jag älskar med det här huset!

Hallen är ju normalt inte ett rum som man myser i direkt, utan snarare ett rum man bara passerar på väg in eller ut. Men med barn i huset är det tacksamt att kunna breda ut sig när femtioelva olika skor, jackor och mössor fördelas (o)prydligt i olika högar. Dessa syns medvetet inte på bilderna, men snuddar nästan vid kanten av fotografierna och som jag lite försiktigt bara skuffat undan ur min kameras blickfång.

Soffan är en av mina käraste ägodelar, en gammal kökssoffa i trä, som stod i min mormors hus i Finland i närmare 60 år.

Pelargoner på rad som flyttat in från terrassen. Dessa är inte särskilt dekorativa i sitt nuvarande utseende, men de bidrar ändå till lite ombonad stämning.

Bilden ovanför soffan, som temporärt bara är uppsatt med lite tejp är min senaste favoritbild. Köpte den på tjejresan till Nice i oktober, i den lilla butiken på Marc Chagall muséet, men minns inte konstnärens namn tyvärr. Men ljuvlig är den iallafall. Återstår ”bara” att rama in den fint…men måste först fundera ut vilken typ av ram den ska ha.

DSC_6038

DSC_6037

Foto: Jeanette Bauer