Taggar

, , , , , ,

ballongFör er som följt bloggen genom åren, så kanske denna bild känns bekant?
En röd ballong som någon knytit fast på en bänk på en sidogata i Soho, New York.

Jag tog bilden för tre år sedan och den ligger mig fortfarande varmt om hjärtat. Den röda ballongen har fått återkomma i många av mina illustrationer genom åren som gått sen dess och för mig symboliserar den både lekfullhet, glädje, drömmar och liv.

Därför har jag bestämt att den röda ballongen ska få fungera som symbol för mina drömmar, den ska bli min logo.

För någon månad sedan samlade jag mod till mig och gjorde slag i saken. Jag grundade företaget Project Bauer och det känns så bra att jag blir alldeles yr i knoppen och lite svag i knäna. Lite overkligt, men alldeles fantastiskt bra att jag fattat ett beslut som jag länge gått och funderat på.

Alla idéer samlar jag i min lilla anteckningsbibel som jag bär med mig överallt, men målsättningen är att pricka av en sak i taget. Låter kanske logiskt, men är svårare än vad det låter. Iallafall om man som jag vill att allt ska hända på en gång, helst i turbotempo. Tålamod är inte min starka sida, men något jag sakta övar mig på att samla poäng i …resultatet ser ni bland annat i mina illustrationer, för dessa kräver minst sagt både tålamod och tid och erbjuder inga genvägar.

Snart ska jag berätta vad projekt nr 1 är! Snart!
Kram!