Taggar

, , , , ,

DSC_6879

Tjoff så passerade en vecka till och även en ny illustration ”körsbär” kan därför räknas till samlingen som jag ägnade tid till igårkväll.

Medan andra har ett starkt intresse för hockey och gärna spenderar några timmar timmar framför TV:n, så ser jag denna stund som ett ypperligt tillfälle att jobba med papper och penna, musik i högtalarna och samla mina tankar.

Jag fotade illustrationen imorse och ser nu precis när jag laddade upp bilderna att jag glömt att rita klart en detalj. Fullt fokus när jag ritar, men avbryts jag av något och släpper inlevelsen, så vet jag inte var jag slutade!

Men på bilden nedan ser ni att linjerna i figurens mantel är påbörjade, men inte avslutade. Så det ska jag fixa till nu och eftersom jag dessutom köpt ett nytt, tjockt akvarellpappersblock är det lika bra att jag fortsätter med fler bilder jag fått upp på näthinnan!

Mer info om alla illustrationer hittar ni i fliken i menyn som heter illustrationer!

Trevlig kväll!

DSC_6877

Foto & illustration: Jeanette Bauer