Taggar

, , , ,

Böcker och inredning ligger mig oerhört varmt om hjärtat, så därför känns det extra kul att få kombinera mina intressen i det här roliga barnboksprojektet.

Med mig på min spännande bokresa har jag även inredningssajten:

sr_logo

Under min föräldraledighet med yngsta dottern blev jag tipsad om sajten av en granntjej och fastnade många sena kvällar framför datorn. Jag spanade in hundratals hem i olika stilar med bilder tagna av medlemmarna själva.

Här är mina Fröken Bauer album som har några år på nacken. Ett av albumen som heter Söders Höjder visar hur vi bodde på tiden då det begav sig i inne i stan, på Södermalm. Nostalgikick! I mitt Barnrumsalbum kan man även se hur flickornas rum utvecklats genom åren som passerat.

Det är något speciellt som lockar att ta del av hur andra väljer att inreda sina hem och för varje person, så finns det även en egen stil, vilket är kul att ta del av.

Efter att ha spånat på lite olika idéer på varsitt håll bestämde vi oss i höstas för att driva ett projekt tillsammans. Resultatet är en inredningsbok med fokus på barnrum – FINURLIGA BARNRUM!

En inspirationskälla som jag själv saknat i butik och som jag hoppas kommer att tilltala dig som delar mitt intresse för kreativa barnrum!